Hoe maak je een PDF?
Om via internet echte brieven per post te versturen kun je een PDF uploaden en deze door Easy2Post laten drukken en verzenden. Om je wat op weg te helpen, leggen we je hier uit hoe je op je eigen tekstverwerker een PDF kunt maken. En natuurlijk geven we je een paar tips waar je bij het maken van een PDF op moet letten.
- PDF genereren in Word
- PDF genereren in Open Office
- Printen naar pdf
- Pas op: standaard positionering adres!
- Een paar tips voor een perfecte PDF
- Hulp
PDF generen in Word
Typ je brief en maak hem op zoals je dat gewend bent in Word. Kies onder het menu "File / Bestand" voor "Save as / Opslaan als". Kies dan bij "Save as type" voor de extensie ".pdf".
PDF generen in Open Office
Typ je brief en maak hem op zoals je dat gewend bent in Open Office. Heb je (nog) geen Open Office? Het is een gratis tekstverwerkingsprogramma, dus je kunt het zo downloaden. Kies onder het menu "File / Bestand" voor "Export as PDF / Exporteren als PDF". Je brief wordt nu automatisch als PDF opgeslagen.
Printen naar pdf
Mocht je geen gebruik maken van Word of Open Office, dan kun je atlijd nog een pdf printer installeren.
Met bijvoorbeeld PDFCreator is het mogelijk om via de print
menu een pdf te gereren.
Kijk voor meer informatie op de site van PDFCreator: http://www.pdfforge.org
Pas op: standaard positionering adres!

Alle brieven worden verstuurd in een vensterenvelop. Om het adres goed zichtbaar te maken, moet het standaard gepositioneerd worden aan de rechterkant van de brief op 20mm van rechts en 45mm van boven.
Adres invoegen tijdens bestelproces: wanneer je je brief adresseert tijdens het bestelproces, handmatig of via een verzendlijst, zorgen wij ervoor dat het adres automatisch op de juist plek komt. Hou er bij het maken van je PDF wel rekening mee dat deze plek leeg blijft.
Lees meer over het aanmaken van een verzendlijst met Excel.Het adres hard in je PDF plaatsen: wanneer je het adres rechtstreeks in de PDF zet, zorg er dan voor dat je het adres op de juiste positie plaatst. U hoeft nu GEEN adres meer handmatig in te voeren tijdens het bestelproces.
Bekijk hier een voorbeeldbrief met adresTips voor een perfecte PDF
Tip 1: wist je dat je bij Easy2Post het hele A4 vlak kunt gebruiken. Wij drukken je brieven volvlaks. Wanneer je dus een PDF upload met eigen achtergrond en/of huisstijl dan wordt deze in zijn geheel, volvlaks gedrukt, zonder extra witmarges. Voor de beste kwaliteit moet je dan wel zorgen voor 3 mm extra ruimte rondom je brief.
Tip 2: je brief wordt in een neutrale, blanco vensterenvelop verzonden. Zonder logo of merkteken van Easy2Post. De afzender zal dus niet zien dat je de brief via Easy2Post hebt verzonden.
Hulp
Heb je toch nog vragen? Of zoek je assistentie bij het aanmaken van een goede PDF? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Het team van Easy2Post helpt je graag verder!
Via onderstaande links kun je ook extra informatie vinden.
Lees meer informatie over het verzenden van brieven via Easy2Post Lees de FAQ voor meer vragen en antwoorden.Voor onze klanten die gebruik maken van de email-serverice of api is het mogelijk de dienstverlening voort te zetten via onze drukker CTRL-P.
Hiervoor kunt u contact opnemen met Ilja van Dalen of Jenny Kikkert, dit kan via CTRL-P's algemene emailadres info@ctrlp.eu of via het telefoonnummer 074 205 95 00.
Bedankt voor uw bestellingen en wij wensen u het allerbeste toe.
Uw verzendtarieven
type brief | 1e pagina | vervolgvel | postzegel* |
zwart/wit | € 0,47 | € 0,17 | € 0,77 |
full color | € 0,55 | € 0,26 | € 0,77 |
aangetekende | € 2,52 | € 0,26 | € 8,40 |
Deze prijzen zijn exclusief btw
(*) De prijs van de postzegel is gebaseerd op brieven met verzending binnen Nederland en een gewicht van minder dan 20 gram.
Aangetekende brieven
Met één klik geregeld voor € 11,00 *. Kies dan bij "typeren" voor "aangetekend versturen".

(*) Deze prijs is incl. btw, drukwerk, envelop en aangetekende postzegel, gebaseerd op een brief van één pagina met verzending binnen Nederland. Aangetekend naar het buitenland? Of een brief van meerdere pagina's? Bekijk hier het volledige overzicht van alle prijzen
Volg uw brief met Track & Trace
Na verzending ontvangt u van ons binnen enkele werkdagen een code voor Track & Trace. Met deze code kunt u de status van uw aangetekende brief controleren.
Automatisch facturen versturen
Koppeling met uw administratieve systeem
Voor zakelijke gebruikers staat een API beschikbaar om zo uw post (facturen, bevestigingsbrieven, contracten etc.) automatisch in uw huisstijl te versturen.
E-mailservice
Ook kunt u uw brieven per e-mail aanleveren. Dit doet u door de brieven als PDF-bijlagen in een e-mail, naar een speciaal voor u opgezet e-mailadres te sturen.
Geïnteresserd in de mogelijkheden? Neem eenvoudig contact op via info@easy2post.nl. Wij informeren u graag.
API
Met de API koppelt u het gemak van onze brievenverzendservice eenvoudig aan uw bestaande (administratieve) systeem of webpagina. En natuurlijk is white-label integratie voor uw klanten ook mogelijk.
API aanvragen
U kunt de API heel gemakkelijk aanvragen in twee simpele stappen:- Maak een zakelijk account aan op de website.
- Download de API en installeer hem op uw eigen computer.
Contact
Kunnen wij u ergens mee helpen? Mail dan met onze klantenservice: info@easy2post.nl.
Wij helpen u met veel plezier en beantwoorden uw vragen zo snel mogelijk.
Onze adresgegevens
Easy2Post
Gronausestraat 710
7534 AM Enschede
Facebook: facebook.com/easy2post